המדריך המלא לבדים: מכותנה אורגנית ועד בדי פיקה

התחושה הנעימה והמלטפת של בד איכותי על הגוף, היא חסרת תחליף.

בחירה נבונה של בגד, או כל פריט אחר של טקסטיל, מתחילה מבדיקה של חומר הגלם ממנו הוא עשוי, כאשר ההבדל בין תכונותיו של בד מסוים לעומת האחר, עשוי להשפיע בצורה משמעותית על החוויה של השימוש בו – בין אם הוא משמש כלבוש, כפריט נוי או לכל צורך אחר.

כדאי להכיר את הבדים הפופולריים ביותר בתעשיית הטקסטיל בישראל, על מנת לדעת כיצד לעשות בחירה צרכנית נבונה.

בד כותנה 

כותנה היא החומר ממנו עשוי הבד האהוב ביותר בעולם, בעיקר בשל המגע הנעים וה”נושם” שלו.

העובדה כי בד הכותנה עשוי מצמח מאפשרת לסיב עצמו, לאחר העיבוד המתאים, להפוך לנוח במיוחד לתפירה. ככזה, הוא למעשה יכול לשמש כבסיס לכל צורך שהוא: החל מבגדי ערב העשויים בד כותנה סאטן מבריק, דרך פריטי טקסטיל העשויים כותנה אורגנית (100% כותנה) עמידה ועד לפריטי לבוש עדינים מכותנה, המיועדים לתינוקות. 

בד פיקה

בד פיקה, הנקרא גם בד “וופל” עקב צורתו, הוא למעשה בד כותנה ב”תחפושת”.

כאשר המאפיין הבולט ביותר של בד הפיקה הוא המרקם הייחודי שלו: הכותנה של בד הפיקה ארוגה בצורת ריבועים, זאת בזכות תפירת הפתיל שמאגדת כמה חוטים יחד ומייצרת תחושה מעט מחוספסת. זהו בד קליל ונעים, נוח לכביסה והוא לא מאבד מצורתו גם לאחר שנים של שימוש.

בד טטרה 

בד טטרה נחשב לאחד מהבדים המתאימים ביותר לתפירת פריטים ייעודיים לתינוקות רכים, לכן אין כמעט הורים צעירים שלא מכירים את הבד הרך הזה מקרוב.

העור של תינוקות רכים הוא רגיש ועדין במיוחד והוא עלול לפתח פריחה בקלות, במיוחד כשהתינוק סובל מחום ומהזעה.

בדים לתינוקות חייבים לאפשר לעור להתאוורר ולמנוע זיעה – ובכך הכותנה מצטיינת באופן מיוחד, כאשר טטרה הינו למעשה עוד תצורה של כותנה, ממש כמו בד פיקה, אך בניגוד אליו הוא בעל מראה “מקומט” ופחות מחוספס והוא בעיקר מאוד נעים ורך על העור.

בד טטרה במבוק אהוד מאוד על הורים לתינוקות ובפרט בדי טטרה 4 שכבות, שנחשבים לאיכותיים במיוחד והם עמידים בכביסות תדירות בטמפרטורות גבוהות. חיתולים העשויים מבד טטרה, לרבות בד טטרה במבוק 2 שכבות שהוא רך, מחמם ומזכיר קטיפה במגע עימו, הם מהבדים השימושיים ביותר עבור תינוקות שזה עתה יצאו לאוויר העולם, וגם להוריהם שיכולים לעשות בהם שימוש כמצעים לעגלה, כתחליף אקולוגי למגבונים וכחיתולים של ממש, כמו שעשו ההורים של פעם.

אל תתפשרו על איכות הבד: גם בפריטים מעוצבים! 

רכישת מתנה לאחרים ובמיוחד אם מדובר במתנה המיועדת לרך הנולד, עשויה להיות מבלבלת כיוון שהעיצובים המתוקים הקיימים כיום בחנויות, עלולים לגרום לכם להסחת דעת מאיכות חומרי הגלם מהם הם עשויים.

חשוב שתזכרו שכשמדובר בפריטים לקטנטנים, אסור להתפשר על איכות הבד לתינוקות.

ביגוד מכותנה יאפשר לרך הנולד להרגיש הכי נעים שיש, יעניק לעורו את האוורור הדרוש לו ויחזיק מעמד כביסה אחרי כביסה, במצב נפלא ובמראה כמו חדש.

Call Now Button
×